lørdag 2. februar 2013

Tøffelhelt!


Denne uka var rimelig hektisk, men det var også kjekke ting som jeg skulle på. Mandag ettermiddag var jeg hos Åse og Rigmor i butikken etter stengetid. Og butikken deres er en quilte- og garnbutikk, eneste som selger quiltestoff på Voss. For å si det sånn: godtebutikken for oss quiltere.

Grunn til at jeg var der, var fordi det var kurs i å sy tøffler. De hadde lagd klart kurspakker, så det var bare å gå igang. Vi var bare to på mandag, men onsdagen før var de fire stykker.Og det gikk radig. Da jeg gikk ut derfra hadde jeg sydd ett par, med unntak av skinnsålen som skulle på for hånd. Og jeg hadde materialer igjen til ett par til, så da får jeg lage det etterhvert.

Det blir jo ganske tjukt å sy på slutten, men maskina mi klarte det. Han hadde litt problemer med å stoppe av alle ting. Jeg slapp opp gasspedalen, og så gikk den allikevel. Hjelp!!! Da var det bare å slå av bryteren. Ingen strøm - ingen sting, he, he.

Vil bare si til Åse og Rigmor: Tusen takk for trivelig kurs. Alt var lagt til rette for oss, og god hjelp. Og så smakte det godt med litt frukt innat :)

PS, mine tøffler de de turkise med rundinger. Nr. to fra venstre.

11 kommentarer:

  1. Så gøy med tøffler! Kjekt å prøve noe nytt :))

    SvarSlett
  2. Artig å ha tøffler som ingen har makan til:)

    SvarSlett
  3. Flotte tøffler og nyttige! Ikkje alltid det er like nyttig det vi lager :-)...

    SvarSlett
  4. Morsomt med selvsydde tøfler! Sikkert kjekke som "ta med bort-tøfler!"

    SvarSlett
  5. Flotte tøfler,Ingunn!
    Slike kunne me godt hatt på eit møte........

    SvarSlett
  6. Kjekt du var fornøgd med tøfle kurse. De blir nok fleire tøfle kurs framover i butikken.Kjempe fin og koseleg blogg du har ingun.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :) Må ha med meg tøfflene på neste møte :) Trur det kommer til å bli travelt for dere etter stengetid nå ;)

      Slett
  7. Så gøy med hjemmesydde tøfler, og veldig fine var de. ...og stoffbutikkeen på Voss er bra. Var innom på Vestlandstreffet, og vi ble imponert over alt de hadde forberedt med ferdige materialpakker.

    SvarSlett
  8. jeg har gått litt gjennom blogglister og følgerlisat mi, og der stod jo du! så fint, jeg har kost meg med innleggene dine i dag.

    SvarSlett
  9. Tøffe tøfler, Ingunn :) Det går hardt for seg når maskina syr av seg selv ...;) Så mye flott å se på bloggen din, inspirerende!

    SvarSlett