onsdag 10. april 2013

Syhelg med gjengen


Ja så er den årlige turen til Kinsarvik over. Det er en hel helg med sying med gjengen. Vi koser oss med sying, mat, sying, handling i kjelleren på Spar (godtebutikken for oss quiltere), sying og litt soving. Og så mye vi får produsert!

Jeg vil gjerne fremheve den servicen vi får i Kinsarvik. Vi bor på campingplassen rett på nedsida av Mikkelparken, Hardangertun. Og ikke fritt for at det blir litt ekstra styr med oss. Kunne vi fått låne en lampe, ett bord, etc.? Og Lars som han heter, er hjelpa sjøl. Ikke nei i hans munn hvis det lar seg gjøre. Det er jo også en god grunn til å komme igjen år etter år. Og i kjelleren på Spar er servicen like god. Enten det er å velge rett stoff eller andre kreative løsninger.

På bildet over er det Trude og Margit som er i aksjon. Trude blei ferdig med sine muffins grytekluter. Margit prøvde quick curve ruler og sydde på duken i siste My quilt. Det tok litt lengre tid.

Her ser dere min veske som jeg skal bruke når jeg skal på quiltelaget. Den er sydd av litt grovere stoff (gardinstoff) og cordfløyel på lomme og lukkekant. Den prikkete er i limegrønn. Vanskelig å få fram fargen. Mønsteret heter Klaras handleveske. Design: Liv Storvik Harby.Måla er ca 55 x 40 cm.

Har vært litt flau over den svarte plastikkbagen min med bilde av rådhuset i Oslo. Nå kan jeg bare si farvel til den! Goodbye!!!

7 kommentarer:

  1. Hei
    Vesken din ble KNALLTØFF i de stoffene,passe størrelse!Ja,det er flaut å gå med plastpose når en skal på quiltemøte,gjekk altformange år slik eg også.Nå har eg laga meg til tider litt for lita kunstveske,prøvelapper eg ikke fikk til,men så måtte bli til noe.Det var den dagen:-)Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvarSlett
  2. Flott og stilig veske, Ingunn! Nå er det bare å ta farvel med plastikkposen, for nå har du en stor og fin handleveske! Så koselig dere har det på syhelg! Viktig å sette av tid til sånn påfyll :) Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  3. Like trivelig kvar gong dette ;o) Gler meg til neste år.. hehe ;o)
    Gratulerer med den nye flotte veska- tenkjer det er stas å bytte ut plastposen ;o)
    klem

    SvarSlett
  4. Så flott veske og så koselig du har hatt det, kjempegøy med slike treff! Ha en fortsatt fin uke hos deg!

    SvarSlett
  5. Høres ut som om det har vært en koselig helg,
    og fin fin veske du har sydd deg :-)

    SvarSlett
  6. Att vara på syhelg med sina väninnor är som en vitamininjektion, tycker jag! Väskan som Du sytt är verkligen jättetuff.

    Dollandesign

    SvarSlett
  7. Den Sparbutikken har jeg vært innom to ganger. Den er et eldorado for oss stoffavhengige damer. Kjempeutvalg av alt mulig for alle håndarbeidsglade. Høyrtes koselig ut med treff på campingplassen:)

    SvarSlett