lørdag 7. desember 2013

Juletid = mat

Jeg skal ikke påstå at vi spiser så mye taco i jula, men derimot ellers......! Har jo forstått det sånn at alle spiser taco i helga.

Det er julegavetid. Og jeg er godt i gang med både å sy og kjøpe julegaver. Vil helst bli ferdig før rushet setter inn. Og her er bildet av to tacolefse varmere som skal bli gaver. (Nå tar jeg sjansen på at mottakerne ikke kikker inn her) Disse er sydd for å holde tacolefsene varme etter at de har vært i ovnen. Unødvendig å si kanskje? Mye finere å legge de i disse og sette på bordet. Jeg har sydd dem med aluminiumsvatt inni. Akkurat sånn som jeg bruker i grytekluter. Håper at det skal gjøre at de holder seg varme ei god stund. Jeg har ikke testa ut dette, men må nok lage en til meg sjøl også. Og det blir sjølsagt etter jul.

Jeg bestilte mønsteret hos amicapatterns.Veldig greit å bestille på nett og få det tilsendt på eposten. Hadde først tenkt jeg skulle sy bare ved å se etter bildet, men er jo greit å få mål etc. da. Er jo også litt mønster-slave.

Vi hadde siste møte før jul i quiltelaget på onsdag. Vi fikk deilig tacosuppe og kaker. Så var det vis-og-fortell og loddsalg. Jeg var så heldig å vinne to flotte julestoffer. De er allerede sydd noe av. Det blei etui til pepperkakebokser. Sånn som du ser i ett tidligere innlegg.

Ta deg tid i en travel tid til å puste og kjenne på gleden ved å skulle gi noe til dem du er glad i. I hvert fall blir jeg varm i hjertet ved å tenke på mottakeren mens jeg syr. Ha en strålende 2. søndag i advent!

4 kommentarer:

  1. Kjempegod gaveide! Har temkt å sy slike en gang jeg også. Takk for at du deler link til hvor du har fått mønster fra. Ja, det er greit å kjøpe mønster på nettet. Da slipper en å vente på posten. Vips så har vi det. :-)

    SvarSlett
  2. Hei ingun.
    Ja enig med deg.det er kjempekosligt og lage gavene selv.eg syr mange av mine gaver hvert år.Har noen få eg må i butikken og kjøpe.:)))) Og desse taco lefse holderene er så lure og fine .Eg har slik vatt ,Har ikkje tenkt på det før ,men det må en prøve.Så håper eg dere får en kjempefin førjulstid og jule helg på voss.Stol juleklemm fra Åsane.

    SvarSlett
  3. Helt enig i at dette er en god gaveide! Takk for tips ang, vatten. Så flott layout du har på bloggen din! Kos deg i desember :)

    SvarSlett
  4. Ja, jag tänker som Dig, att det är en glädje att sy och ge bort gåvor till människor som "står mig nära". Att välja tyg med tanke på just den personen är ett trevligt bestyr också, tycker jag.

    Dollandesign

    SvarSlett