tirsdag 20. mars 2012

NQF årsmøte i Bergen


Det var med forventning jeg gikk inn døra på hotellet hvor NQF hadde sitt årsmøte. Og med en gang jeg gikk inn dørene var det flotte fargerike quilt. Ingen tvil om at jeg hadde kommet rett.

Og først var jeg på utstillingen. Mye vakkert var og se, og noe som jeg ikke helt skjønte hva var. Akkurat så forskjellige som vi mennesker er, så forskjellige var quiltene. Og egentlig burde jeg ikke nevne noen spesielle, for det var mange flotte. Men jeg kan ikke dy meg - Sølvi Krokeide sitt bidrag til konkurransen "HAV" falt jeg pladask for.

Etterpå var det tid for butikker. Jeg møtte noen quiltedamer i heisen som også lurte på hvor vi skulle gå. Men forslaget om å gå etter lyden var helt rett. Også såååå mye folk (eller skal jeg si damer)! Det var nesten uråd å komme fram, og hadde ikke årsmøtet vært ærendet mitt med byturen hadde jeg snudd. Men ikke en sur mine blant alle damene jeg støtte borti. Alle var blide og fornøyde og helt i handlemodus. Men så begynte kursene igjen, og det ble mulig å komme fram til alle de vakre stoffene og "bare-må-ha" tingene.
Og disse vakre stoffene ble min fangst, sammen med en god opplevelse en lørdag formiddag.

3 kommentarer:

  1. NOEN ganger er det lurt å høre på mannen, og når du i tillegg hadde så kort vei var det jo greit å komme seg til alle inspirasjon og alle fristelser! Flotte stoff du kjøpte deg!

    SvarSlett
  2. Tenker det var mye flott å se og oppleve ja. Nydelige stoffer du har kjøpt. Likte spesielt det blomstrete som ligger øverst.

    SvarSlett
  3. Hei Ingunn
    Helgen var Topp:)),synd den gjikk så fort,og at eg traff deg i all folkevrimmelen:))Da eg kom heim,var det vis og fortell til husbonden,han var sånn passe interesert,var mer opptatt av mat,om han skulle lage noe.MAT,hallo,her skal det sys,gjorde også det til langt på natt,altfor gira til å sove:))
    Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

    SvarSlett