torsdag 16. mai 2013

God 17. mai


Nå kan jeg skrive at det meste er klart for den store dagen imorra. Trudde ikke jeg skulle komme i mål denne gangen, men det gjorde jeg.

I går prøvde jeg bunaden. I siste lita må en si. Og da kom jeg på at den var litt trang i fjor. Og i år så var den for liten. Merkelig hvordan ting krymper i skapet! Det blir første året hvor jeg ikke går i bunad siden jeg blei konfirmert.

I lunsjpausen min i dag var jeg ute og kjøpte tunika, bukse og sko til. Ikke verst å finne på så kort tid! Det er meldt 20 grader her, så da får vi se det positive i det: jeg slipper å svette i en varm bunad. Men kommer til å savne han og....

Når pinsen er over, skal jeg stille godt forberedt til neste år: jeg leverer bunaden til omsying. Og det før jeg glemmer det igjen.

Da ønsker jeg dere alle en riktig fin 17. mai, og en fin pinse også!

2 kommentarer:

  1. Hei:)
    Ja det er godt det ikke er bare i Bergen bunadene krymper i skapet Hi HI .Ha en flott 17 mai.

    SvarSlett
  2. God 17.mai ja :-)
    Ikke så greit når klærne krymper i skapet ;-)

    SvarSlett